Medan Minda Komedi Yang Tidak Bistari?

Perubahan persekitaran oleh penyerapan idea-idea baru yang memfokus kepada kemahiran, berupaya memberi peluang untuk warga lebih berkomitmen dan berhala tuju yang jelas bahawa mereka adalah harta negara.

Soalnya bagaimana warga menangani mekanisme media sebagai saluran hiburan agar dapat dihindari diri dari menjadi sumber kerosakan kepada masyarakat, andai penanggung jawaban hanya melaksanakan tugas untuk mendapatkan pendapatan sahaja?

Warga yang bagaimanakah cirinya yang diperlukan untuk menjadikan berubahnya masyarakat tanpa agama dengan hanya budaya sahaja dan kegiatan yang dianggap pro aktif ialah dengan mentertawakan perbezaan dan salah faham di antara warga dunia?

Kesinisan minda yang berjiwa komedi adakah hanya mengaplikasikan penyebaran maklumat tanpa batas yang tidak disaring sehingga terzahir nilai-nilai negetif untuk disesuaikan menjadi contoh ikutan? Dan tatkala terlimpahnya nilai-nilai budaya yang secocok dengan adat bagaimana pula ia mengaplikasikan pencemaran yang mendugakan emosi oleh karenah moral yang tidak selari dengan keluhuran akhlak?

Catatan itu ditandai dengan tanda soal yang dibesarkan dengan warna merah.

“Adakah emosi juga mahu ditunduk arah setelah pemikiran upaya diubah arah?”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s