Masa Siapa Kerana Apa Bagaimana Cara?

Peredaran aliran darahku mulai terbuka tatkala mencari ayat dari surah yang memperihalkan kaum yang engkar perintah nabi agar tidak ke laut pada hari Sabtu di mana lantaran keengkaran itu dikatakan kaum itu mendapat sumpah menjadi kera.

Kapilari dengan sistem ganda dua terasa oksigennya berkurangan tatkala berdepan dengan  kisah  ‘mitos’ ada kera bergigi emas dari cerita emak yang diperolehi dari temannya.

Benarkah cerita ini?

Emas tidak dilombong di kawasan  bandar.

Tertanya juga bagaimana pula berat badan yang ideal dikadarkan kepada pengawalan tabiat pemakanan jika tidak dihindar ‘cemar’ keinginan dari ‘hormon’ yang tidak ‘mensentrelaiskan’ kewarasan akal waktu bertindak dari ‘kerendahan metabolisme’ sehingga meminimunkan tenaga jiwa yang amat perlu dibakar oleh hangat iman.

Adakah kerana ketidak seimbangan ‘patern design’dari faktor genetik yang diwarisi dari gelar darjat yang digentari oleh kelabu mata dari upaya melihat khilaf salah tafsir silap guna kuasa dari 3 dimensi hingga yang melarat adalah kelompok yang sama yang ditunding jari sebagai pelampau yang sinonimnya pengganas?

Semakin menahan hati yang sesal kerana setitik nila susu sebelanga dituang ke tanah menyebabkan kucing juga tidak sudi menjilatnya.

Sesekali diri terabai untuk melihat  ke dasar akar yang menumbuhkan sepohon kayu.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s