Redalah Amarah Ini

Ada sesuatu yang ingin saya tanyakan kepada dia. Boleh tolong sampaikan pesan?

Tentang apa?

Isu jaminan keselamatan setiap jiwa tidak sesekali boleh dipersenda dan dipermainkan kerana ia adalah tanggungjawab mereka yang miliki kuasa untuk memeliharanya.

Untuk siapa?

Katakan buat saudaranya di Gazza dan Iraq.

Dikau tahu bukan dia tidak mengambil tahu hal yang dipudarkan oleh masa kerana lelahnya menanti itu sering berakhir dengan sia-sia.

Katakan padanya seharusnya ini antara kaedah yang berupaya mendidiknya yang bercita-cita menjadi pemimpin agar sentiasa miliki idealisme perjuangan yang lebih matang terbuka adil benar bijak dan saksama selain jujur dan telus yang tidak sedia dipura-purakan.

Dia tahu dikau masih berhangat hati kerana masih tidak menerima jika pilihannya masih mahu dijadikan ‘mujaddid’ pembaharu zaman di mellinium ini.

Dia tidak faham maksudku tentang komitmen untuk membudayakan pembelaan wajar menyerlahkan kesejagatan dan menjadi paradigma baru untuk bersiasah. Agar dapat dihindari berlakunya khilaf atas kelemahan hingga melihat ketenteraan sebagai satu-satunya cara yang membolehkan penyelesaian dilakukan. Itu kegagalannya untuk menghadami.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s