Dikau

Agar semakin jelas tuntutan-tuntutan pengaplikasian Hak-Hak Allah di dalam kehidupan kita yang menjadi pengurus dan pengatur juga penguna ke atas setiap yang wujud di alam ini.

 

Doa yang tidak disuarakan tatkala berdilemma melihat sifat dan watak media yang terasa diuli dengan canaian keperihatinan menjadi pekerja yang makan gaji melahirkan pemeliharaan kepentingan hidup berkroni.

 

Lantas ditatapinya kembali email-email lama yang tersimpan di peti simpanan untuk menjadi pengiring tebaran salam.Kebelakangan ini proses-prose pengiriman catatan di siber mengalami gangguan di mana saya telah kehilangan beberapa catatan.

Sesuatu yang ingin saya kemukakan ialah bagaimanakah krisis moral di depani tatkala kekayaan yang dijadikan pengaktifan untuk berkebajikan telah menjadikan kita saling mendiskriminasi setelah diakui pengolahan dari politik jelas terlibat dan kini fenomena digital dari radas satelit membantu sistem pengagihan penyiaran yang sedia memanipulasikan keadaan misalnya bagaimana bebanan keewangan yang dipaksakan ke atas sosial masyarakat sehingga mengganggu alam dan kepeggunaannya ke atas manusia turut menjadikan kemahiran-kemahiran dieksploitasi apabila pendominasian menjadi sebahagian dari akibat perubahan ke atas suhu alam ini yang diminta pertanggungjawabannya ke atas negara yang tidak menjadikan industri sebagai kegiatan utama?

Saya tahu saudari semakin menampakkan kebosanan oleh isu-isu yang sama namun apakah benar perbelanjaan pada sessi penyelenggaraan menurunkan pertambahan pendapatan akan kekal berterusan menjadi ciri pembangunan di masa hadapan tatkala masih dimaksimumkan pertambahan pendapatan bagi penjawat kerajaan berbanding swasta?

 

Oleh kerana kemusliman saya yang sering menjadi sasaran wajar saudari mengambil endah tentang pertanyaan ini.

Fungsi ketenteraan di abad ini bagaimanakah penakrifan mengenainya sebagai pemelihara kemerdekaan sesebuah negara yang membantu dikekalkan terhalangnya pendudukan secara tidak sah dari sisi kemanusiaan dan sifat keinsanan didepani, saat kita tidak terdorong untuk mengenali ia dibenarkan oleh undang-undang atau sebaliknya.

Tatkala dikau menghasratkan usaha dilakukan bagi dikekalkan kecantikan dengan pengembelingan kesihatan ingin ku tanyakan pengawetan mekanisme dari sifat saintifik bagaimanakah ditempuhi tatkala tempuh jangka hayat usia dan jangkitan virus yang kronik berterusan menurunkan daya keimunisasian kita dan menurunkan kualiti kesihatan akibat peniruan pengeluaran bahan makanan demi mengurangkan kos pengeluarannya.

 

Cik Puanku,perlindungan lebih dituntut oleh warga jenis yang mana dan di manakah  agar diplomasi yang mahu dibentuk ke atas sifat kendiri warga upaya tercerna?

Sesungguhnya  mengertikah dikau bahawa saya kecewa dengan kehilangan beberapa catatan lantaran saya tidak mewakili mana-mana kepentingan  seandainya gangguan oleh sistem interaksi komunikasi yang kerap berlaku di siber menjadi alasannya?

Atau dikau mahu saya berasa ‘jemu’ dengan medan informasimu?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s