Riadah Minda

10, 2009 7:40 am

Termanggu memikirkan paksaaan yang diminta agar menjadi peminat Pitbull atau Usher.

Lalu saya bertanya adakah ini sebagai pertukaran tawaran untuk saling berinteraksi?

Malangnya dia tidak memberi jawapan.

Lantas bagi menggesa agar dia memberi maklum balas saya mengujarkan bahawa ini adalah tempuh masa bagi memprotes dan membantah apabila catatan di microsoft words seperti kekal berterusan mempergunakan catatan peribadi pengguna yang memilih untuk mencatat di microsoft word dokumen.

Memandangkan dia terus membisu lalu saya berani untuk bertanya lagi.

Adakah sistem dari microsoft yang diaplikasikan untuk kegunaan Korea dan Jepun sedang dan telah memilikkan penulisan saya yang menggunakan laptop jenama TOSHIBA?

Lalu diulang lagi pandangan bahawa keaiban kepada ketinggian intelektual modenisasi yang dipromosi oleh sistem pendidikan  apabila tidak jelas fokusnya akan berjaya menjadikan remaja sebagai produk materialistik tanpa etika tanpa wibawa kemandirian untuk berprestasi yang gagal menyumbangkan ke arah makna globlalisasi  sedia  dihayati dari sisi pandang generasi terhadap hakikat tradisi anutan dari amalan generasi terdahulu mereka.

Sistem turutan dari tradisi kaum eliet itu telah  menjadikan kewujudan generasi ini tidak mungkin diterima untuk dijadikan sebagai pemangkin untuk dibangunkan ketinggian berpengetahuan sementelahan telah diaktakan peruntukan istimewa untuk mereka yang berada di bawah umur tidak dapat disabitkan dengan kesalahan mencabuli Akta Hak Milik Harta Intelek.

Sejauh manakah kefahaman bahawa agen yang mengoperasikan perlaksanaan sesuatu kontrak itu boleh dibatalkan kuatkuasa undang-undang ke atasnya apabila tempuh kontrak upaya dipertikaikan?

Kelemahan perundangan imprealis ialah tidak memaklumkan bahawa kewujudan agensi itu sendiri adalah bermotifkan kepentingan harta dan ianya berterusan akan dimiliki oleh wakil-wakil agensi tersebut.

Juga apakah disedari natijah kebankrapan agensi lazimnya tidak diketahui oleh pelanggan upaya dianggap  sebagai TIDAK SAH bagi apa-apa perikatan perjanjian?

Ketidak-bolehan mengenali dan mengurus makna penindasan dan diskriminasi yang melindungi hak kebebasan mencerminkan pengabaian sistem pendidikan yang sedia ada terhadap realiti kemusnahan dan pembinasaan ketenteraman individu yang merampas makna ‘freedom’ itu sendiri lantaran ia diprofesionalkan oleh bantuan teknikal atas nama bidang tugas komunikasi.

Sesuatu yang minta diberi tumpuan ialah kegagalan penerapan nilai-nilai dan elemen Islam di dalam pewacanaan memprasakan pasaran bebas untuk dipersaingkan bagaimanakah dihakimi sebagai adil miliki kebersamaan tatkala pemain, pelatar dan medan interaktifnya tidak setaraf (atau disengajakan tidak diberi taraf persamaan).

Apakah perbezaan kapitalis barat dan kapitalis timur dari sisi pandang imprealis?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s