Suara Tanpa Kata-Kata

Paparan pada tarikh 17 hb Febuari 2012 dengan tajuk-tajuk tt Tidak Mempunyai ID nama ISLAM di laptopnya, Pilih Memilih dan blog ini adalah catatan-catatan yang diambil dari laptop Toshiba lama yang sedang bermasalah.

 

Pada 4 hb Mac 2011 tanpa pengetahuan suami saya mencatat di blog Samgang sebuah blog yang sering diikuti oleh suami yang melayari info-info bagi mendapatkan kemas kini aktiviti semasa dagangan di bursa dan pasaran keewangan rantau asia dan antarabangsa secara umumnya.

Saya ingin mengetahui siapakah yang berada di sebalik nama pena ini. Lalu saya catatkan catatan di blognya yang dikemaskinikan pada 16 hb Febuari 2012 bersamaan hari Rabu)

 

Puan/Tuan SAMGANG,

Puan /Tuan menyokong Republikan atau Demokrat? Ini adalah isu utama mengapa bacaan saham wajar tidak menjadi penting bagi orang yang berasional.

 

Puan/Tuan berada di dalam kedudukan kepimpinan/pekerja terpimpin atau kepimpinan/ pekerja terarah yang memerlukan panduan?

 

Bagaimanakah riba dari anggaran beza margin boleh membuatkan seseorang itu menjadi kaya atau menjadi miskin?

 

Bagaimanakah sikap waras dan rasional akal menyatakan bahawa urusan ini adalah dari aktiviti mengambil untung yang tinggi pada tempuh masa yang tidak munasabah apabila wujud khidmat jualan singkat?

 

Riba sudah tidak boleh menjadi asas mewujudkan keuntungan. Adakah riba masih menjadikan pihak Puan/Tuan menolak kaedah dari cara muslim memperolehi keuntungan?

Adakah riba sedia diterima sebagai kaedah yang ditolak oleh muslimin di dalam perdagangan antarabangsa?

 

Bagaimanakah indeks komoditi hasil tanaman sering menjadi rendah tatkala permintaannya sentiasa tinggi?

 

Bagaimanakah bursa Puan/Tuan menyukat pertambahan pengangguran dengan keperluan kemasukan pekerja asing yang kekal menjadi pendominasi di kebanyakan negara? Siapakah yang wajar dilucutkan haknya untuk mendapatkan pekerjaan?

 

Apakah analisa dan rumusan mengenai bacaan indeks Puan /Tuan tidak sesekali sedia memfokuskan tentang peruntukkan Akta Umur Dewasa di dalam Keupayaan Berkontrak bagi buruh yang berada di bawah umur kelayakan untuk dipelihara hak mereka?

 

Akhirnya Puan/Tuan beriman atau hanya beragama?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s