Sebelum Menjadi Jenazah 2

Jenazah mempunyai adab ketika mandi.

Bagaimanakah pula adab bagi muslim ketika mandi walau pun sendirian di kamar mandi meski pun Raqib dan Atiq berpaling wajah?

Malu itu sebahagian dari iman.

Bagaimanakah ianya diaplikasikan pada zaman yang divariasikan oleh pelbagai akses sistem eletronik demi menempatkan ciri-ciri keselamatan?

Mengapakah masyarakat barat hilang rasa aibnya tatkala mereka mengendalikan pelbagai elemen tindakan setelah mempunyai pelbagai motif?

 

Pada sisi para penganalisa tafsir Al-Quran didapati alam maujud ini yakni di dunia ini bilangan para malaikat meliputi sembilan puluh sembilan peratus mengatasi bilangan satu peratus bilangan manusia dan jin (termasuk setan-setan)

 

(Saat ini saya sangat kecewa dengan kehilangan catatan Bidadari dari fail usb bagi menyemak semula beberapa catatan utama…seperti mana kekecewaan anak saya Siti Hanan yang kehilangan kesemua gambar-gambar yang disimpannya di dalam laptop peribadinya Sony Vaio)

Saya menyedari ‘setting’ komputer kami diubah-ubah dan disusun atur dengan niat-niat yang memundurkan makna dan istilah ‘generasi itech’ yang kesemuanya hanya menjadi ujian bagi memasarkan pelbagai jenama dari radas eletronik.

Istilah ‘generasi itech’ ini memalukan minda saya yang menggunakan sepenuhnya penganalisaan terhadap sesuatu bahan bacaan setelah ianya difahami dari tafsir ayat-ayat dari Al-Quran.

‘Generasi itech’ ini kekal GAGAL berhadapan dengan fakta analisa mereka sendiri jika kekal mewarisi generasi nenek moyang piut mereka yang mencabar dengan logik terhadap hakikat roh ketika mereka tidak beriman.

KEMBALIKAN SEMULA CATATAN BIDADRI SAYA

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s