Di Manakah Mukminahku, Itukah Gusarmu?

Wanita sebagai pengubah zaman?

Bagaimanakah ianya diterima apabila wanita dikatakan elemen penting bagi kewujudan fitnah dan kaum ini dikatakan oleh Rasulullah sallallah hu alaihiwassalam sebagai khalak yang paling ramai menghuni di dalam neraka?

Kita telah terabaikan bahawa wanita menjadi majoriti di dalam neraka adakah kesan dari lelaki-lelaki yang menjadi sebabnya tatkala mereka adalah pemimpin di dalam sebuah keluaga dan secara umumnya mereka ini adalah pemimpin di dalam masyarakat.

Malah ulamak dan umarak juga terdiri dari kaum lelaki sahaja di dalam dunia muslim khususnya di negara-negara yang sangat hampir dengan Masjidil Haram, Masjid Nabawiah yang menempatkan maqam Kekasih Allah Ta’ala di Madinah dan masjid Al-Aqsa di Jurusalem.

Ciri-ciri wanita tetap sama sifatnya sebagaimana lelaki-lelaki yang terdiri dari :

Wanita yang beriman kerana beragama.

Wanita beragama tetapi tidak beriman.

Wanita yang tidak beragama dan tidak memahami kehidupan beriman.

Apakah pilihan ummah yang mengakui akhirat sebagai masa hadapan mereka apabila dikatakan wanita sebagai pengubah zaman apabila lelaki-lelaki mellinium yang berwajahkan peradaban barat dan timur masih kekal mengingini peperangan berlaku bagi mengisi keperluan ummat kurun abad ke 21 ini?

Apakah mengisi keamanan yang masih tidak upaya dijamin kebersamaan dan keadilannya oleh undang-undang benar-benar upaya diambil penanggung jawabannnya oleh wanita-wanita yang sesungguhnya juga sedia mendiskriminasi kegenderan sesama mereka?

I don’t care about your wine – when I am  a muslimah with focus to be on Jannah path, (insya Allah) never change my stand that alcohol is haram according to our fikh.

Mengapakah Islam masih diabaikan oleh dasar pegangan mellinium anda?

Wanita muslimin sendiri dianjurkan berpegang kepada dasar mellinium yang telah diwacanakan wajah peradaban barat.

Menginfaqkan rezeqi :

Kitab yang mengutarakan keluasan rezeqi selepas mempercayai yang ghaib dan mendirikan solat.

Apakah benar membetulkan persepsi yang meletakkan wang sebagai satu-satunya sumber rezeqi upaya disangga amanahnya oleh wanita-wanita yang umumnya mengamalkan etika cara hidup keselesaan dan kemewahan di timur tengah setelah Amerika England dan Eropah kekal mengingininya menjadi ciri membina generasi mereka?

Alasan saya?

Mata wang yang kekal mahu didominasikan tatkala susut nilainya ditanggung oleh mata wang negara-negara yang didominasi.

Dalam hal ini twitter-twitter saya diangggap relevan… walaupun ianya hanya dibaca oleh saya seorang. Benar, apabila saya tidak berbohong atau menipu untuk menjadi seperti orang lain.

Susut nilai pada mata wang negara-negara upayakah disanggakan ke atas wanita-wanita yang sering ditolak untuk menjadi pemimpin di dunia barat khususnya Amerika?

Apabila nilai mata wang diuruskan oleh sekumpulan manusia yang menguasai sistem, dan sistem itu tidak disumberkan dari fikh islam, bagaimanakah islam menjadi punca kelemahan pengurusan kepimpinan di dunia?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s